Triumph Tiger Explorer 1200 XCx: Víkendová milenka

0
590
street light and traffic signals

Je piatok popoludní a ja mierim do Olomouca s vidinou príjemného víkendu stráveného za riadidlami Explorera. Ani fakt, že to vyzerá na daždivý víkend, mi nepokazí náladu. Cestovné enduro predsa musí niečo vydržať! To som ale ešte vôbec netušil, aký dojem vo mne táto kráska zanechá. Na rande so slečnou, je dôležité sa poriadne pripraviť. Lenže toto dievča je trochu iná, a skrotiť ju, nie je len tak. Namiesto čistej košele, kolínskej a pugétu ruží sa na prvú schôdzku vybavte helmou, párom rukavíc a chuťou na trochu adrenalínu.

Láska na prvý pohľad
Prvýkrát sme sa videli a zoznámili v areáli firmy Triumph Olomouc. Explorer ma okamžite zaujal. Aby tiež nie! Bol biely, masívny, svalnatý a hlavne nový. Motorka už na prvý pohľad vyzerá jednoducho skvele. Za celý čas sem nezaznamenal ani jeden negatívny komentár k jej vzhľadu. Ostatne zvádzala ma v každom pohľade a pravdou je, že ja som na ňu mohol oči nechať. Extraordinárne svetlomety, ktoré svietia naozaj brilantne, a elektricky nastaviteľný vysoký štítok len potvrdzuje výborný vzhľad a univerzálnosť motorky. Padací rám obopínajúci polovicu motora, široké riadidlá, ktoré skvele padnú do ruky, obrovská, krásne nalakovaná 20 litrová nádrž, pohodlné sedátko s možnosťou nastavenia výšky, aby aj my vysokí chlapci sme mohli sedieť pohodlne, za stúpačkou mohutný Arrow výfuk a letmo uložené zadné koleso . To všetko vás donúti odložiť všetok ostych a túto luxusnú hračku pre veľkých chlapcov pozvať na rande.

Na prvých randez-vous sa človek snaží vstrebať čo najviac informácií o svojom náprotivku, aby zistil, ako si s dotyčnou budete rozumieť. Rovnaké je to bolo aj v mojom prípade. Budem úplne úprimný a priznám, že enduro ma nikdy nezaujímalo, ani v čase, keď som sa venoval motocrossu. V tomto smere som tak absolútne nepoľúbený. Možno o to viac ma samotného prekvapilo, že ma táto biela masajka okamžite uhranula. David z olomouckého Triumphu trojmá v ruke luxusný kľúč, ktorý sa mimochodom Triumphu veľmi podaril, a s úsmevom na mňa začína sypať informácie o mojej víkendovej milenke.
Kompletne elektronický nastaviteľný podvozok od majstrov z WP suspensions ovládate jedným tlačidlom, ktoré môžete používať aj počas jazdy. To isté platí o kontrole trakcie, ABS, či upravovaní jazdných režimov. Táto kráska vie celkom tri – rain, road, offroad. Uznajte sami, čo by som to bol za chlapa, aby som nevyskúšal všetkých? Je prekvapujúce ako sa charakter motorky naozaj zmení. Ďalšia super elektronická fičúra je nastavovanie výšky predného štítku. Pravdou je, že z 90% času som jazdil na najvyššiu možnú variantu, ale keď je poriadne vlhko, je dobré si ho znížiť, pretože sa vám nezahmlie očká. Klasikou je už vyhrievanie rukovätí a super funkčný tempomat.
Triumph Olomouc nám na tento stroj namontoval skvele zniejúci Arrow výfuk. Štandardom toho stroja je ABS, ESP, letmé uloženie zadného kolesa, ktoré je poháňané kardanom. Veľký padací rám je klasikou u motoriek tohto typu, avšak poteší pri jazde v teréne sa nemusíte báť každého kríka.

Woman drives on a motorcycle on a country road

Prvé pridanie plynu a dobrodružstva v mestskej džungli začína. Explorer má krásny podmanivý zvuk, ktorý aj v nízkych otáčkach znie skutočne sexy. Mestom sa prediera úplne v pohode a vďaka svojmu skvelému trojvalcovému motoru ide s prehľadom odspodu a to je do mesta výborná vlastnosť. Mal som trochu strach z elektronického plynu. Zbytočne. Jeho chod je jemný av spolupráci s motorom funguje absolútne dokonale.
Po meste konečne prichádza prvé zaľahnutie. Poloha za riadidlami je extrémne príjemná, a aj pri zvýšení tempa jazdy sa nemusí jazdec nijako schovávať pred vetrom. Elektronický štítok totiž kryje hlavu a telo absolútne dokonale a nemusíte sa báť, že vás sfúkne vetrík. Aj bočný vietor vďaka hmotnosti motorky skoro necítite. Viem si predstaviť naozaj dlhú streku prejdenú za riadidlami tejto skvelej motorky. Vďaka elektronickému podvozku od borcov z WP, motorka na asfalte perfektne sedí. Žiadne zbytočné hojdanie, žiadne uskakovanie, žiadna mäkkosť. Pekne hladko a hlavne rýchlo. Vďaka tomu sa vám veľmi skoro môže stať, že škrtnete stúpačkou o zem a to nie sú práve nízko. Ten istý jav som zaznamenal aj na bežných slovenských cestách. Nie je diera ako diera, avšak pokiaľ nastavíte za jazdy komfortný režim podvozku, bude vám jedno, na akom povrchu sa práve ocitnie. Orgazmus prišiel čoskoro, pretože takto multifunkčný stroj sem zatiaľ neriadil.

Předchozí článekContinental si suverénne ide pre víťazstvo, odhalil nezávislý test pneumatík
Další článekAko sa zariadiť s novým bývaním