Omega-3 mastné kyseliny z rybieho oleja a ich synergický efekt s prebiotikami a probiotikami

0
22

Hippokrates, jeden z najvýznamnejších lekárov všetkých čias, tvrdil, že zdravie je ukryté v črevách. Aktuálne túto skutočnosť potvrdzujú vedecké výskumy. Zloženie črevného mikrobiómu ovplyvňuje naše zdravie, imunitu i duševné rozpoloženie.

Dobrou správou je, že zloženie črevného mikrobiómu dokážeme aktívne ovplyvniť. Dôležité sú prebiotiká a probiotiká. Probiotiká predstavujú prospešné črevné baktérie a prebiotiká sú “potravou” pre probiotiká. Prírodné probiotiká sa nachádzajú, napríklad vo fermentovaných produktoch, ako sú jogurty, kefíry, miso, natto či kombuča. Vplyv na zdravie čriev však majú aj omega-3 mastné kyseliny – rybí olej, pretože disponujú protizápalovými vlastnosťami.

Omega-3 mastné kyseliny – rybí olej, prebiotiká a probiotiká pre zdravie a pohodu

Už viete, že ak chcete mať pevné zdravie, dostatok energie i dobrú náladu, je potrebné do stravy zahrnúť dostatok omega-3 tukov, prebiotík a probiotík. Tie pôsobia synergicky, to znamená, že vzájomne spolupracujú s cieľom podporiť celkové zdravie.

Omega-3 tuky sú esenciálne mastné kyseliny, ktoré musíme prijímať v strave, pretože naše telo si ich nevie vyprodukovať samo. Nachádzajú sa, napríklad v rybom oleji, ktorý je považovaný za najbohatší zdroj týchto tukov. Avšak obsiahnuté sú aj v olivovom oleji, vlašských orechoch, chia či ľanových semiačkach. Prebiotiká stimulujú rast prospešných črevných baktérií, čiže probiotík. Prebiotická vláknina sa nachádza v ovocí, zelenine, orechoch, semenách alebo strukovinách.

Ak prijímate dostatok omega-3 tukov, probiotík a prebiotík môžete sa tešiť na atraktívne benefity, ktoré vychádzajú zo synergického pôsobenia týchto látok. Ide o zlepšenie zdravia čriev, redukciu zápalových procesov v organizme, podporu imunitného systému a zlepšenie trávenia.

Předchozí článekKabelka, batoh aj taška vás musia dokonale reprezentovať
Další článekVytvorte si nádhernú vianočnú atmosféru s umelým vianočným stromčekom.