Ako si vybrať ten najlepší proteín práve pre vás?

0
433

Vyznať sa v športovej výžive môže byť celkom veda. Odborníci sa zhodujú, že jej alfou a omegou je bez debát proteín. Prečo je to tak a ako si vybrať ten správny práve pre vás a váš cieľ?

Či už sa snažíte nabrať svaly, schudnúť, alebo sa len snažíte udržať v dobrej kondícií môžu vám pomôcť  výživové doplnky. Určite by ste však mali mať jasno v tom, čo je vašim cieľom. V prípade, že sa snažíte pribrať nejaké to kilo naviac, môže byť vynikajúcim doplnkom výživy kreatín. Ten nielenže dokáže  zlepšiť váš fyzický výkon, zvýšiť intenzitu tréningu, ale aj urýchliť regeneráciu svalov po tréningu. Ďalej napríklad BCAA alebo aminokyseliny s rozvetveným reťazcom môžu byť dokonalým pomocníkom pri udržiavaní svalov v prísnej diéte, alebo len na lepšie zásobovanie svalov esenciálnymi aminokyselinami. Väčšina odborníkov sa však zhoduje, že práve kvalitné proteíny sú základom na ktorom sa oplatí začať stavať. Viete však presne aký proteín si vybrať na základe svojich cieľov? Nie je to tak jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá. Poďme sa na to pozrieť spolu.

●    Chcete zhodiť pár kíl a dostať sa do formy?

Ak sa snažíte držať diétu a odbúravať tuk, potrebujete vysoké množstvo bielkovín, respektíve proteínu. Štúdie zvyčajne uvádzajú 1,5 až 2 g na kilogram hmotnosti. Ideálny proteínový koncentrát by mal obsahovať minimálne množstvo sacharidov, tukov a maximálne množstvo kvalitných bielkovín. V tomto prípade zvyčajne víťazí varianta srvátkového proteínového izolátu (WPI), ktorý má 85 až 95 % bielkovín, minimum cukru a tuku, čo z neho robí ideálny proteín pre diétu.

●    Potrebujete zvýšiť príjem bielkovín?

V dnešnom uponáhľanom svete nie je vždy jednoduché získať dostatok bielkovín

a naše telo tým trpí.  Bielkoviny sú zodpovedné nielen za udržiavanie a získavanie

svalov. Nedostatok bielkovín môže viesť k únave zhoršenému hojeniu rán a zhoršenej imunite. Preto by sme ich v každom prípade mali prijímať dostatok. Niekedy je to však ťažké, preto môžu pomôcť proteínové doplnky. Pomôcť môžu aj koncentráty. Najmä tie, ktoré skvele chutia a ktoré si ako bonus primiešavame do mlieka, aby sme získali ďalšie gramy bielkovín. Ak práve nedržíme diétu a nepočítame každý gram cukru, môžeme siahnuť aj po proteínoch s väčším množstvom cukru alebo proteínoch s čokoládovými kúskami a ovocím.

●    Proteín ako najlepší potréningový suplement

Tu je jasným víťazom hydrolyzát srvátkový proteín alebo takzvane hydro. Jeho jedinečnosť spočíva v extrémne rýchlej vstrebateľnosti. Väčšina týchto proteínov obsahuje veľké množstvo krátkych peptidov, ktoré sa vstrebávajú ešte rýchlejšie ako aminokyseliny a váš organizmus je okamžite zásobovaný tými najkvalitnejšími živinami.

Nech už je vaším cieľom čokoľvek zo spomínaného, proteíny vám môžu pomôcť ľahšie dosiahnuť vaše vytýčené ciele a byť vašim skvelým pomocníkom. Či už chcete schudnúť, vybudovať alebo udržať svalovú hmotu, bohatá  ponuka proteínov je tu pre vás. Informácie z tohto článku vám zaručene pomôžu vybrať si ten najlepší.

Předchozí článekParfémy nemusia stáť veľa. Stačí si ich vedieť správne vybrať
Další článekNákladná preprava a jej riziká: Pre toto sa neoplatí šetriť na poistení